Main page » News » Ecoshape Design-Díjas magyarok

Ecoshape Design-Díjas magyarok

Monday, 08 November 2010 Monday, 06:45:57

Ecoshape Design-Díjas magyarokEcoshape Design-Díjas magyarok

A 2010-es versenykiírásban újdonságként jelent meg, hogy a kísérletező kedvű csapatok a Rexroth EcoShape termékcsaládjának elemeit is felhasználhatták a versenyautók megépítéséhez.

Az EcoShape elemeiből gépek, szerelőcellák, gyártósorok vázát lehet könnyen, egyszerűen és megbízható minőségben felépíteni. A könnyű, mégis erős, sokféle kombinációban összeilleszthető alumínium profilok,illetve szerelékeik kiválóan megfelelnek a pneumobilok karosszériájának elkészítéséhez is. A legötletesebben az AETHER csapata, a Szélhámosok és a SZE AIR SOFT használta fel az EcoShape termékcsaládot. A szakmai zsűri döntése szerint a nagyváradi University of Oradea csapata, az AETHER munkája bizonyult a legkreatívabbnak, így ők vitték el a pálmát a magyar EcoShape Design kategóriában. A magyar különdíj a termék németországi piacbevezető kampányának részét képezte, minek köszönhetően versenyzőink automatikusan részt vettek a német Ecoshape Versenyen is, mégpedig a Freestyle kategóriában. A Rexroth nemzetközi EcoShape Versenyén két csapat is helyezést ért el, abszolút győztesként a Szélhámosok csapata utazhatott jutalomként Németországba. A díj átadására szeptember 13-án, a MOTEK nemzetközi szakvásár keretében került sor. Az utazásról a Szélhámosok csapatának egyik oszlopos tagja, Kelemen László számolt be nekünk:

Kezdjük az elején. A Szélhámosok csapat tagjaként tavaly mi is részt vettünk a Pneumobil versenyen. Mint arra biztosan sokan emlékeztek, a járművünk mellé egy utánfutót is készítettünk, ami az Eco-Shape elemekből épült fel.

A Rexrothtól a verseny után felkérést kaptunk, hogy ezzel a kreatív megoldással nevezzünk be a nemzetközi Eco-Shape versenyre. Ezt mi örömmel vállaltuk is, majd nem kis meglepetésünkre augusztusban értesítettek minket, hogy a Freestyle kategóriában megnyertük a versenyt, és szeretettel várnak minket Stuttgartba a szeptemberi díjátadóra.

A csapatból rajtam kívül sajnos senki sem ért rá, ezért a másik miskolci csapat, az Entrópia egyik tagja, Koncz Ádám kísért el engem.

Mivel nem állt rendelkezésünkre egy autó, a pneumobillal pedig nem akartunk utazni, ezért a vonatot választottuk. Szombat reggel (szeptember 11-én) érkeztünk meg Stuttgartba. A szállást csak délután tudtuk elfoglalni, ezért a táskákat elzártuk a vasútállomáson egy csomagmegőrzőben, majd elindultunk városnézésre. Hamar rá kellett döbbenünk, hogy sok a látnivaló, de kevés az idő. De azért voltak olyan helyek, amiket nem lehetett kihagyni. Ilyen volt többek között a Mercedes Múzeum is.

Ezen kívül elmentünk még egy Borászati Múzeumba is, ahol megcsodáltuk a kiállított 100-150 éves magyar borászati eszközöket. Mikor megkóstoltuk a német bort, rájöttünk, hogy ez nem véletlen.

A szállás egy hatalmas komplexumban volt, hozzá tartozott egy több mint 300 szobás szálloda, 14 étterem, egy mozi, két színház, egy wellness központ, valamint egy komplett bevásárlóközpont. Az egyik színházat nekünk is volt szerencsénk alaposan megnézni, hiszen a nyeremény része volt egy két személyes belépő a „Vámpírok bálja” musicalre. Egyszerűen fantasztikus volt.

Az utolsó napon (szeptember 13-án) volt maga a díjátadó, amit a Motek kiállítás nyitónapján a Rexroth standja előtt tartottak meg. A díjátadó után természetesen körbe is jártuk a kiállítást, bár annak megtekintéséhez több napra lett volna szükség, és nekünk csak pár óránk volt. Sajnos még aznap este haza kellett utaznunk, de így is rengeteg élménnyel térhettünk haza.